Linda Skugge, länka mig, snälla!

Vem är Linda Skugge? Någon slags kolumnist i aftonbladet? Nej troligen inte, det händer trots allt att jag läser Aftonbladet. skuggeJag söker på Skugge finner att hon skriver i Expressen. Förutom detta informeras jag om när och var Britney Spears synts utan trosor. SEX tycks vara ett viktigt ämne rent generellt.

Så där nu var den krystade inledningen avklarad. Visserligen var det där med Skugge nästan sant. Jag har dålig pejl på vad hon skriver och vilka åsikter hon har. Erinrar mig en episod med författaren Ranelid…

Syftet är förstås att följa Kulturbloggens råd om hur man får besökare till sin blogg. Den viktigaste faktorn, att bli länkad av Linda Skugge, lär dock inte uppfyllas med detta inlägg!

Varför skriver man i en blogg? Skälen kan naturligtvis variera. Många bloggare, som t. Ex PromeMorian, verkar vilja på ett mycket seriöst sätt vara en aktör i mediavärlden. Att då, efter ett, antar jag, tidskrävande arbete vilja ha många besökare är inte konstigt.

Andra bloggare har ett mer ideelt anslag och tar på sig en uppgift att informera eller hålla folk uppdaterade inom ett visst område. Hundar, Bosnien, fågelskådning. Åter andra skriver om liknande ämnen utifrån ett brinnande intresse. Den senare gruppen vinnlägger sig sannolikt inte särskilt mycket för att få besökare.

Ytterligare andra skäl kan vara att finna sina gelikar, skriva av sig eller få utlopp för sin exhibitionism. De flesta av dessa vill naturligt nog få många läsare.

För många bloggare, liksom jag själv, förenas dessa olika intressen på ett inte alltid helt tydligt vis. För mig är nog huvudsyftet att penetrera den mänskliga naturen och se vilka konsekvenser det får på hur vi väljer att organisera vårt samhälle. Detta huvudsyfte kräver inte många läsare, men gärna ett antal med liknande intresse. Men sedan finns delsyften, undersyften, långsiktiga ambitioner och kortsiktiga motiv där antalet läsare bli av ett större intresse.

Därför Linda Skugge, länka mig, snälla!!

Andra bloggar om: Besökare, Skugge, Bloggosfären, Britney Spears, utan trosor, Sex, länkning, ideologi, politik

Pingat på intressant.se

Kommentera

