Alex Schulman ska ha all respekt

Detta är ett inlägg som jag aldrig trodde jag skulle skriva. Inte att det skulle vara konstigt att ge Schulman respekt, men att jag överhuvudtaget skulle kommenter en schaskig kändisblogg på Aftonbladet. En snobbism utan gränser här alltså…

Via en blogg som jag uppskattar, nämligen Opassande, hamnar jag på denne Schulmans sida, där han beskriver en upplevelse av förnedring. Totalat självutlämnande.  Att helt ogenerat berätta om hur man njuter av uppmärksamhet och berömmelse är ganska stort. Att dessutom berätta hur man ganska snabbt kan tas ner från sin pidestal är förstås ännu större, i alla fall när det kombineras med det förra.

Att jag själv tycker det är roligt med goda bloggtopplaceringar, knufflänkar och dylikt, skulle jag aldrig själv skriva en rad om. Medlemskap på Bloggtoppen och andra sådana listor har man enkom för att få besökare, eller hur? Att 95% av besökarna kommer via Twingly skulle jag aldrig få för mig att erkänna. OCh det lillla faktum att det därutöver till 75% handlar om timingen, d.v.s hur inlägget visas på Svd och DN, aldrig…

Men tillbaka till Schulman. Jag vet ganska lite om honom. Min snobbism tillåter mig inte att ha några djupare kunskaper om honom. När jag scannar av de senaste inläggen på hans blogg bestämmer jag mig för att ta fasta på det om att inlägg inte ska vara för långa. Då tröttnar folk.

Så avslutningsvis. Alex Schulman ska ha all respekt för att han öppet redovisar sin barnsliga fåfänga. Något jag och många andra inte skulle drömma om att offentliggöra.

Andra bloggar intressant om: alex schulman, självutlämning, snobbism

3 kommentarer

  1. Kent Filppu · september 3, 2007

    Jag kan respektera Schulman för att han står för det han gör och han gör det bra. Han är duktig på att vara en egofixerad skitstövel och det ska han ha respekt för.

  2. opassande · september 3, 2007

    Tack för komplimangen, Joakim! 🙂 Detsamma!

  3. Ping: Än en gång ska Alex Schulman har respekt! « Joakim Hörsing

Kommentera

