Pappan talar ut om dödsskjutningen i Rödeby

Svd rapporterar om att familjen med egna ord berättar vad som hände den kväll när skotten föll och vad som föregick händelsen i form av hjot och trakasserier. Den mest uförliga redogörelsen hittar ni dock på BLT.

De exakta omständigheterna kring själva skjutandet finns inte beskrivet av rättsliga skäl. Därför är det också svårt att bedöma i vilken grad pappans våld var proportioneligt. Av det som faktiskt står berättat är det svårt att se det rimliga i att öppna eld. Rätten att försvara sig är dock mycket stor i svensk lagstiftning.

Pappan verkar dock ha svenska folket på sin sida, åtminstone att döma av reaktionerna här på min blogg. Vi får dock inte glömma att en mycket ung människas liv har gått till spillo och det kunde mycket väl har varit två som struckit med. Allvaret i det får inte glömmas bort.

Det finns också en rad frågor kring det här ”mopedgänget”. Om trakasserierna hållt på i flera år kan inte de yngsta medlemmarna av detta gäng varit mer en elva – tolv år när det hela började. Rör det sig överhuvudtaget om samma individer? Hur många finns i detta ”gäng”? Gissningsvis handlar det om en slags kulturell stigmatisering av denna familj och närmast en tradition bland tonåringar att mobba en avvikande familj. ”Ska vi hitta på något kul?”, ”tja vi kan ju alltid skrämma skiten ur…”, kan man tänka sig snacket gå.

Jag gissar också att det funnits legitimerande mekanismer i den vuxna befolkningen. I BLT står följande:

Hotelser har fortsatt att uttalas mot familjen under helgen ifrån personer som uttryckt att de skall hämnas. Dels att deras släkt ska utraderas och att gården ska brännas ned. Familjens bil som stod innanför polisens avspärrningar har vandaliserats och någon har skrivit meddelanden med sprayfärg inne på gården.”

Jag tror nog att själva moppegänget är allt för skakat för att omedelbart iscensätta hotelser. Det är ofta så att det som finns i de unga också oftast finns hos de vuxna.

VAd ska man säga sammanfattningsvis?

  • Många har ett stort ansvar för att en familj stigmatiseras
  • Sociala myndigheter har ett stort ansvar för att inte ha roddat i problematiken
  • Fadern bär ett ansvar för att inte ha insett vilka mönster trakasserierna följde och för att ha använt på tok för mycket våld än vad nöden krävde.

Självklart är detta bara gissningar.

Se även Hell-Mans analys.

Andra bloggar intressant om: rödeby, trakasserier

39 kommentarer

  1. Glen · oktober 8, 2007

    Polisen har inte gjort sitt jobb. Ungdomer ska inte kunna trakasera eller gå in otillåten hos en annan utan att polisen ingriper. Ett gäng av ung män trakasera din familj, polisen gör inget, vad skulle man annars har gjort? Stakars killen, hoppas att han inte bli straffad för att han försvarade sin familj. Ska bli intressant att se hur han döms.

  2. Henrik · oktober 8, 2007

    Hejsan Joakim!
    Jag tänkte bara fråga vad du menar när du säger att fadern bär ansvaret för att ” Inte ha insett vilka mönster trakasserierna följde ”. I SvD idag nämns det att fadern gått ut till ungdomarna i mörkret, att de tidigare visat sig hotfulla och att han skulle kunna komma att åberopa nödvärn.
    Sammantaget ger det i alla fal mig en bild av att han gått ut med bössan blivit angripen och skutit i nödvärn.

    MvH Henrik Jakobsson

  3. Erik · oktober 8, 2007

    Tacka vet jag usa modellen där skulle mannen haft all rätt i världen att skjuta på dom som gör intrång på hans mark

    Fria honom och döm ungdomarna istället för intrång och trakasserier

  4. Nisse på Manpower · oktober 8, 2007

    Pappan har försvarat sin familj när samhället struntade i dom.
    Släpp pappan – fängsla förövarna. Nu får det vara nog.

  5. Hosanna · oktober 8, 2007

    Att skjuta torde väl vara mer än vad nöden kräver men har man varit utsatt för hot så vet man också att stressnivån man lever under tar sig orimliga proportioner.
    Håller dock inte med dig om att man ska kunna begära att fadern ska ha kunnat inse mönstren i händelseförloppet.

    Skulden ligger uteslutande hos de som är satta att försvara oss. I det här fallet socialtjänst och polis samt alla andra vuxna ”strutsar”.

    En tredje aspekt är medias vinkling – som vanligt. Vad som egentligen hänt har inte framkommit klart och tydligt, bara det som skrivits och det som går att utläsa mellan raderna.

  6. Per-Erik · oktober 8, 2007

    Den tragiska händelsen i Rödeby kunde säkert hänt var som helst i landet. Jag tror vi alla söker ledtrådar till varför det kunde gå så långt. Visst skulle man önska att polisen syntes till lite mer (som i min ungdom på 60-talet) men kanske handlar det också om de sociala hämningar och de nätverk som brister i vårt samhälle. Den vore en välgärning om man inrättade en ”katastrofkommission” som vred och vände på vad som hände. Kanske vi alla kan lära av det och att det är det bästa sättet att hedra alla offer.

  7. Gyllen · oktober 8, 2007

    Helt rätt gjort, dags att agera lite i detta land.

  8. Johan · oktober 8, 2007

    Du skriver:
    ”Fadern bär ett ansvar för att inte ha insett vilka mönster trakasserierna följde och för att ha använt på tok för mycket våld än vad nöden krävde.”

    Det sista vet vi för litet om – vi får väl se.

    Det första påståendet är rent trams – varför ska en trakasserad familj överhuvud taget pådyvlas ansvar för trakasseribrottet, eller som du skriver ‘insett vilka mönster’ som (eventuellt) fanns i byn, som du eventuellt kan tycka dig se i efterhand genom att läsa tidningen…

    Skotten måste förstås utredas noggrannt (polisen är ju SÅÅÅ duktig), men jag anser att det finns ohyggligt förmildrande omständigheter för fadern.

  9. Mårten · oktober 8, 2007

    Ansvaret vilar tungt på de som låtit polisväsendet förfalla så att det uppenbarligen är rena vilda västern i vårt land. Mopedgänget borde tagits i örat. Rejält. Långt innan man ens kom i närheten av denna upptrappning!

  10. Allan · oktober 8, 2007

    ”Vi får dock inte glömma att en mycket ung människas liv har gått till spillo och det kunde mycket väl har varit två som struckit med. Allvaret i det får inte glömmas bort.”

    Du får det att låta som om det vore något dåligt. Vi får dock inte glömma att den här personen ingick i ett laglöst gäng som vid upprepade tillfällen gjorde sig skyldiga till trakasserier av en oskyldig familj. Av det kan man dra slutsatsen dels att han själv bar skulden till sin död och dels att det var det bästa för samhället. En person som beter sig på det sättet har förverkat sitt existensberättigande.

    Det enda tragiska är att familjefadern troligen kommer att straffas för rättsstatens misslyckande och för att han försvarade sin familj när samhället vände dem ryggen.

  11. Mikael · oktober 8, 2007

    ”Rätten att försvara sig är dock mycket stor i svensk lagstiftning.” Hur menar du då? Jag tvivlar starkt på att det pappan gjorde ens är möjligt att åtala i de flesta av jordens länder. Jag anser tvärtom att rätten till självförsvar och att försvara sin familj och egendom är alldeles för svag i Sverige.

    Det är naturligtvis tragiskt att en 15-åring dör, men det var inte han som sköt som dödade honom enligt min mening. Pojkens mördare står att finna bland föräldrar, skolpersonal, sociala myndigheter och polisen.

    Ett helt gäng som kommer mitt i natten med påkar efter upprepade dödshot är enligt min mening skäl nog att frukta för sitt liv, de kunde ju utan vidare ha bränt inne hela familjen i huset. Jag anser inte att det är rimligt att pappan åtalas för mord i det läget, eller att han åtalas överhuvudtaget.

  12. McCoy · oktober 8, 2007

    Detta kommer att hända igen och igen och igen……..
    Den som inte försvarar sig själv har inte en chans mot ligistynglen.
    Polisskydd och rättsäkerhet för laglydiga medborgare avskaffades för många år sedan.

  13. Christer · oktober 8, 2007

    Sorglig värld vi lever i.
    Hur kan det ha blivit så här?

    Nu ska man komma ihåg att alla ungdomar är inte skitstövlar, det finns många fler vuxna av den typen.
    Och barn härmar vuxna…det är så dom lär sig att prata osv.

    Man kan ju undra, har verkligen polisen i Rödeby så mycket att göra så att dom inte hunnit ta tag i den här saken fast det gått så lång tid?
    Eller har dom struntat i det?

    Undrar vad rubriceringen hade blivit om pappan slagits med t.ex. en spade. Hade det också blivit ‘mord’?

    Jag trodde i min enfald att ‘mord’ är något man planerar, om man råkar döda någon när man försvarar sig trodde jag det var ‘dråp’ eller ‘vållande till annans död’.

  14. Jonas · oktober 8, 2007

    Alla mina tankar går till pappan i familjen.
    Släpp ut honom och utnämn mannen till årets svensk!

    Spärra in moppegänget tillsammans med de sociala myndigheterna. De verkar ju ha samma slapphänta attityd till det mesta i samhället. Lika barn leka bäst. Lek i finkan så slipper vi er.

  15. Kalle · oktober 8, 2007

    Ja det är tragiskt att det skall gå så långt så att någon dör för att myndigheter ”medborgare” som jag och andra skall reager/angagera. Gjorde han rätt? spontant JA.
    Han SATTE han ner foten nu får det räcka! jag vet hur det känns att bli mobbad/trakasserad en del ganska oskyldig ”skämt” medans andra otroligt raffinerade. Jag har levt nära en familj i 25 år som också har en sån son aviker från gängse ”mall” och helt otroligt hur traditionen lever vidare nya tar över efter att andra ”vuxit ifrån” detta beteende att traksssera någon som inte är stöpt i samma mall. Ibland är offer nödvändiga jag förstår denna familj som förlorat sin son. men på samma gång hoppas jag att andra så kallade mopedgäng får en tankeställare! (det kunde varit jag) eller det är min tur nästa gång. Du som är mobbad stå på dig så mycket du orkar den som mobbar är den som ”aviker” DU som mobbar/trakasera. sluta det kan vara du nästa gång som blir mobbad eller får rubiker i tidnigar eller på bloggar.

  16. McCoy · oktober 8, 2007

    15-åringen och 16-åringen, båda medlemmar i en mobb av ligistyngel som under lång tid varit kriminellt aktiva, är själva skuld till vad som hände dem.

    Om man hotar andra människor och deras familjer till liv och lem, gör intrång i deras hem, förstör och stjäl deras egendom, lever man mycket farligt. Det är som att spela rysk roulett. En dag drivs offret över gränsen och slår tillbaka.

    I den totala bristen på fungerande polisskydd och rättssäkerhet återstår bara att ta lagen i egna händer eller att gå under.

    15-åringen och 16-åringen fick exakt vad de tiggde om!

    Det kommer att hända igen och igen och igen….

  17. joakimhorsing · oktober 8, 2007

    Hej Alla!
    Några aspekter av det jag skrev som få nappat på:
    1. Vuxen världens ansvar. Inte bara i att förhindra symtomen utan som själva källan. Min erfarenhet är att principen Såsom i Vuxenvärlden så ock i de ungas värld. Vad har man sagt om den där familjen? Kring köksborden i stugorna? På arbetsplatser och i kön till Konsum?

    2. Trakasserierna har hållt på länge. Det kan rimligen inte varit ett sammanhållet ungdomsgäng med samma personer över tid. Åter till första punkten, det måste ha funnits en acceptans i samhället, eller?

    Sammantaget menar jag att det bildar ett mönster som gör trakasserierna både mer allvarliga och mindre allvarliga. Allvarligare för att det når proportioner av förföljelser, men också mindre allvarliga i meningen att det inte var frågan ett råbarkat MC-gäng beredda att ta till vilka metoder som helst. Det är detta mönster jag talar om. Ett mönster som, allt fortfarande enligt mina gissningar givetvis, borde fått Pappan att inse att hans familj inte var hotade till livet, att inte borde ha gått ut med en hagelbössa och att han borde stannat inne och väntat på polisen.

    Jag förstår er vrede och jag delar den. Men att alla tankar skulle gå till pappan när en ung människa har dött och föräldrar mist sitt barn är ändå obegripligt för mig. För guds skull vi snackar om en pojke som för inte så länge sedan byggde kojor i skogen. Ett liv som nu är utsläckt.

    Vänligen,
    Joakim Hörsing

  18. Thomas · oktober 8, 2007

    Tycker pappan gjorde helt rätt, dags för ungdomarna att förstå handling leder till konsekvens. Hade det varit min familj hade jag reagerat på samma sätt, om inte tidigare. Det sociala är ett skämt, och polisen har inte gjort sitt jobb. Men detta är en konsekvens av det samhälle vi har, det ska daltas med brottslingar utan hänsyn till brottsoffer. Hade rättsystemet fungerat hade de här ungdomarna fått smaka batong redan vid de första trakasserierna. Hoppas det bildas en fond för familjen! Att vara brottsoffer i Sverige är ingen lätt sak!

  19. Peter · oktober 8, 2007

    ”För guds skull vi snackar om en pojke som för inte så länge sedan byggde kojor i skogen. Ett liv som nu är utsläckt”

    Det verkar vara just det han inte gjorde!
    Och vart fan är föräldrana till ligistungarna,dom borde ställas till svars om några.
    Nä nu när det gick åt helvete så ringer dom nu och mordhotar,låter som om just dessa föräldrar borde spärras in.

    Jag tycker att det är uppenbart att dessa snorungar drev det så långt det bara gick tills det brast för fadern.
    Detta är ingen olyckshändelse med oskyldiga barn utan några som bara stod några år ifrån att bli fullfjädrade kriminella.
    Vem vet,kanske fadern som sköt räddade någons liv i framtiden som hade gått åt spillo om ligisterna fick fortsätta.

    ……you reap what you saw!

  20. Tessi · oktober 8, 2007

    ”För guds skull vi snackar om en pojke som för inte så länge sedan byggde kojor i skogen. Ett liv som nu är utsläckt.”

    Sonen i familjen byggde säkert också kojor i skogen, tills han växte upp och knappt vågade bo kvar och röra sig utanför dörren för att några andra gjorde livet för honom och hans familj till ett rent helvete.
    Pojken som dog hade tillsammans med de andra i gänget hotat en familj till livet och trakasserat dem i flera år! Och ja, det kanske är svårt att stå emot grupptryck och sådant, men det var hans val, och det är HANS FEL, och INGEN ANNANS att han valde som han gjorde. Och med tanke på hur hotfulla de varit och faktiskt även gjort endel saker till handling så är det väl ingen tvekan om att om inte någon i gänget hade dött, så hade någon i familjen gjort det.

    Förhoppningsvis var det väl inte pappans mening att döda någon, även om han nog önskade dem döda allihopa, utan bara att försvara sig och få dom att försvinna från huset. Jag tror inte att man kan föreställa sig den stressen och hur hjälplös han måste ha känt sig, och då är det nog ännu lättare att något går fel.

    Att skjuta någon i försvar känns inte alls som en överdriven reaktion efter att tidigare på dagen flera gånger ha blivit utsatt för handlingar som kunnat leda till sin egen död. Hoppas att han inte blir straffad!

  21. Wunder · oktober 8, 2007

    Oj – vad mycket det står här. Och alla vet så mycket. Själv vet jag bara vad jag läst i pressen. Och det räcker inte för några avancerade slutsatser. Vi får se vart detta leder.

  22. Kalle · oktober 8, 2007

    Ja wunder det står mycket…. synd att du inte förstår vad de som lägger in kommentarer på denna blogg ger uttryck för.
    Frustration ilska över att något som detta får tillåtas hända. vad du läst i ”pressen” tillför inget i denna blogg.
    Ja mycket av vad som skrivs här är ”primitiva” känslor som många av oss troligen kan känna igen då vårat samhälle inte räcker till och då menar jag inte bara politikerna utan föräldrar andra vuxna….
    Och vadå ”avancerade slutsatser” och ”vart det leder”. Den slutsatts jag gör är att wunder tror att det som står i ”pressen” är sant och vad man kan läsa på WWW = aftonbladet expressen osv. stämmer.
    Vart det leder… ja att wunder köper tidningar för att informera sig, och att genom att ”logga in på ” WWW för att läsa om det senaste på WEBBEN… så tickar ”pressens” upplagor och räknare upp på webben…….

  23. Lena · oktober 8, 2007

    Jag känner en stor förtvivlan över alla svek.
    Moppekillarna som svikits av sina föräldrar och polis och socialtjänst.
    Pappan som svikits av polisen och socialtjänsten.
    Om jag haft en son som trakasserats i flera år skulle jag till slut också ha tagit till drastiska åtgärder i min desperation. Det som ligger närmast ens hjärta försvarar man.

  24. evelin · oktober 8, 2007

    tycker fan i mig att det är vidrigt. det ska inte kunna gå såhär långt tycker jag.
    vad gjorde skolan polisen och andra inblandade organisationen åt de trakasirier och hot som dessa pojkar utsatte familjen för? och nu dessutom så har de blivit ännu mer utsatta genom att ungdomar skriver hot och trakaserier på lunarstorm. men hallå, jag hoppas att det inte bara är pappan som får straff för detta utan att även de små skitungarna åker dit på det med.
    tycker även att domen för pappan ska vara mildare eftersom han försökte skydda sin egen familjen.

  25. Mats · oktober 8, 2007

    Joakim, att döma av dina, för mopedligisternas, förmildrande kommentarer skulle jag gissa att du också låter din 15-åriga son vara ute mitt i natten och trakassera oskyldiga. Eller helt enkelt är för slapp för att hålla koll. Med din inställning blir enda lösningen utegångsförbud för ungdomar efter kl 20 på kvällen. Det verkar vara ett mysigt samhälle.

  26. LeoB · oktober 8, 2007

    Åtskilliga gånger har vi tidigare kunnat läsa hur poliser har skjutit i nödvärn, med samma tragiska konsekvens som här. Poliser är utbildade för att klara pressen i svåra situationer, men skjuter kanske ändå i ren panik ibland. Den här pappan var inte utbildad i att klara situationer av den här typen (så vitt jag vet). Är det förvånande om han skjuter i panik? Även om ungdomarna inte hade tänkt använda våld så hotade de uppenbarligen.

    Om man hotar någon en längre tid och dessutom ibland gör allvar av våldet så måste man väl redan som tonåring inse att den person man hotar blir instabil? Är det inte rentav det man vill med hotet?

    Jag förstår alltså inte (av det jag läst) hur man mänskligt sett kan döma pappan. Johan, varför säger du att pappan använde för mycket våld? Kanske gjorde han det, men i så fall måste det vara något vi inte vet (tänker jag).

    Men trots det är jag kanske för hård mot ungdomarna ovan. Den kanske helt enkelt inte har haft så mycket kontakt med empatiska vuxna att de själva har kunnat växa upp så att de fullt ut har kunnat förstå vad de gjorde? Jag ser många rop på hårdare tag (och visst blir man förbannad), men jag undrar om det hjälper. Kanske det mer fjärmar ungdomarna från vettiga vuxna? (Vilket inte alls behöver vara föräldrarna.)

    Befriar ett sådant här resonemang ungdomarna från ansvar? Jag tycker inte det, inte alls. Men däremot visar det på allas vårt ansvar – vilket slags samhälle ska vi ha?

  27. Bill · oktober 8, 2007

    Tessi, tyvärr så vet vi alldeles för väl vad som har hänt.
    En stackars familj med de bästa, snällaste människor man kan tänka sig, har trakaserats av ett totalt hänsynslöst gangsters pack, i flera år, på alla sätt som dessa kriminella ligister kunde komma på.
    Myndigheterna visste om det, och vad gjorde dom, precis vad man kunde vänta sig, absolut ingenting.
    Det var tur att mannen hade ett vapen så att han kunde försvara sin familj mot förövarna, annars hade de blivit mördade till slut.
    Jag tilldelar härmed mannen en Stor Medalj för sitt försvar av familjen.
    Det borde samhället också göra.
    När skall vi svenskar få rätt till hemfrid, och rätt att försvara oss och vår familj mot krimenela element.
    Se till att ändra lagen omedelbart, så vi har rätt att skydda oss.

  28. Bill · oktober 8, 2007

    Förlåt Tessi, Skulle varit Wunder

  29. Tahoma · oktober 9, 2007

    Efter vad jag har hört från de som bor i området, så har man redan tidigare tagit kontakt med föräldrarna till moppeungarna, men de har visat ett totalt ointresse av vad deras sönder sysslat med.

    Jag håller med alla som nämner det; det är föräldrarna till moppeungarna som bär ansvaret till det mesta. De har inte uppfostrat sina barn, de har inte hållit koll på dem osv. Så länge det handlar om 15-åringar, så är det föräldrarnas ansvar. In med media, låt de stå till svars framför Aktuellt, Aftonbladet, Dagens Nyheter och förklara sig.

  30. Ping: Varningsskottens tid är förbi « Spridda tankar
  31. Peter · oktober 9, 2007

    Ligisten fick vad han förtjänade.

    50-åriga pappan borde få medalj!!!

  32. Ping: Top Posts « WordPress.com
  33. Niklas, blivande polis. · oktober 10, 2007

    Många här och i allmänhet tycker att det är självklart att pappan ska frias pga av nödvärn. Det kan man ju självklart tycka, men nu är ju inte detta någon godtycklig bedömning som domstolen ska göra utan nödvärn är ju som allt annat i svensk lag tryck i skift.
    Mord är det om man ” berövar en annan människa livet” vilket är uppenbart i detta fallet, men som alla brott i svensk lag så krävs det ett uppsåt för att kunna fällas för det akutella brottet. Ett direkt uppsåt, att man skjuter för att döda helt enkelt, eller ett likgiltighetsuppsåt, att man förstår vad konsekvenserna av ens handlande blir men man är likgiltig inför konsekvenserna.
    För att kunna hävda ansvarsfrihet(nödvärn) så tar man hänsyn till angreppets beskaffenhet, det angripnas betydelse och omständigheterna i övrigt. Nödvåldet för inte vara uppenbart oförsvarlig till dessa olika förhållanden, det är nog detta Joakim menar med att vi har en generös lagstiftning. Inte uppenbart oförsvarligt är en ganska hög våldsnivå. Men det som kommer bedömas i detta fallet är om de ovanstående kriterierna är uppfyllda till förhållande till en dödsskjutning.
    Anser rätten att det har funnits ett uppsåt och att våldet har varit uppenbart oförsvarligt så döms man för mord. Kan även dömas för DRÅP om omständigheter som att gärningsmannen blivit provocerad med fysiska eller psykiska medel, eller att han av annan anledning handlat i affekt. Mycket förenklat kan man säga att dråp ska utdömas om situationen är sådan att en utomstående kan ha en viss förståelse för gärningsmannens handlande, även om inte domstolen kan acceptera detta.

    Detta är vad rättsapparaten har att ta ställning till, sen kan man ju tycka vad man vill om lagstiftningen men det är ju detta både polisen och domstolarna rätta sig efter.

    MVH Niklas

  34. tobbe · oktober 10, 2007

    Mord kan han knappast fällas för eftersom det inte var planerat och han tänkte knappast på att döda utan på att försvara sin familj. Sedan så bör det vara förmildrande omständigheter som gör att han inte borde få ett långt straff. Hans familj blev trots allt dödshotad och ligisterna prejade hans familj av vägen. Och att dom kom med påkar senare. Vad jag kan se så skulle dessa ligisters våld troligen bara ha ökat tills dom tillslut hade dödat någon. Det tragiska är att ingen verkar ha tagit riktigt tag i problemet. Tex så borde ligisternas föräldrar ha gett ungarna utegångsförbud tills dom skärpte sig. Sedan så borde polis kunnat gjort mer. Socialen borde ha blandas in m.m.

  35. joakimhorsing · oktober 10, 2007

    Tack niklas!
    För ett mycket klarläggande och informativt inlägg.

    Vänligen,
    Joakim Hörsing

  36. Per-Olof Pettersson · oktober 12, 2007

    Det är naturligvis ej rätt att ta till vapen som pappan gjorde.Men det är lika fel att mobba och störa andra.
    Hoppas pappan får ett mycket lindrig straff eftersom han inte såg nån utväg.
    Han har också förbrukat rätten att ha vapen
    MVP P-O

  37. Lars · oktober 16, 2007

    Liksom de flesta blev jag mkt illa berörd av denna händelse, men största sympatin finns med pappan & familjen. Gav precis 100 kr till den fond som inrättats till stöd för familjen. Blir pappan orättvist dömd till skadestånd ger jag minst 100 kr ytterligare.

  38. Patrik · november 11, 2007

    Hoppas på att de ungdomar som har terrat familjen i 2år blir åtalad för ofredande, olaga hot, skadegörelse mm. Sen så hoppas jag på att rätten tar hänsyn till att den 50åriga pappan befann sig i en stressad och mycket hotfull situation så att han endast på sin höjd får 6 år för dråp

  39. Ping: Tragedin i Rödeby spelas upp i Rätttsalen « Joakim Hörsing

Kommentera

