Min Musiksmaks Historia: country

Vid samma tid som jag diggade Boppers i början av åttio- slutet av sjuttiotalet hade jag en kort neddykning i countrymusik i svensk förpackning. Främst var jag förtjust i Kikki Danielsson och Elisabeth Andreasson. Eftersom jag inte hittade någon video när dessa damer sjunger country tar vi det i orginal:

Och så bjuder jag även på denna pärla av Pansargeneralens hustru:

För att ändå ger er lite Kikki och Elisabeth kör vi en Chipsklassiker, men vid den tiden hade jag övergått till helt annan musik…

Nästa gång kommer vi till mina första riktigt stora idoler…

Andra bloggar om: kikki danielsson, elisabeth andreasson, Chips, Dolly Parton, Country

Kommentera

