Min Musiksmakshistoria:Noice

Okej vi befinner oss i åttiotalets begynnelse. Jag går på lågstadiet och får via en äldre kompis mina första idoler. Ett band som får mig att använda smink och nagellack: I give you NOICE:

I min Noicekanon ingår tre skivor: En Kväll i tunnelbanan, Bedårande Barn av sin tid, Dolce vita Det Ljuva Livet.

Experimentet med en annan sångare på albumet Europa var en katastrof och jag hade vid den tiden helt andra idoler i en helt annan genre.

Här kommer en låt från Bedårade barn:

Det fanns förstås andra band som lyssnade lite grand i smyg på eftersom de var starka rivaler till favoriterna. Här är ett givet exempel:

Andra bloggar om: noice, gyllene tider, åttiotalsmusik

En kommentar

  1. Jack H · februari 2, 2008

    Bra musiksmak! Men ”Europa”-skivan är inte alls kass, jag diggar den! 🙂

Kommentera

