Omröstningen 2007 års bästa gröna blogg kan börja!!

Det är nu möjligt att börja rösta om vilken som ska bli 2007 års bästa gröna blogg. Man röstar genom att följa länken antingen i detta inlägg eller i sidomenyn under lämplig rubrik.

KLICKA SÅLEDES HÄR

På sidan som ni kommer till har ni möjlighet att rösta på EN av bloggarna. Ni har möjlighet att rösta fram till den 6 januari klockan 18.00. Ordningen på bloggarna är slumpmässig på sidan ni kommer till.

Bloggarna som kvalificerat sig är i alfabetisk ordning:

För information om bloggarna kan ni titta in här 

Andra bloggar intressant om: gröna bloggar, bloggosfären, tävling, omröstning, final, polls

18 kommentarer

  1. Björn Wadström · december 15, 2007

    Det här var kul. Jag röstar självklart på mig själv;-)
    Hade jag fått ge två röster hade Birger Schlaug fått den andra. Tyvärr har han lite seg smak när det gäller musik. Han älskar ju Elvis. Stones är klart bättre menar jag.

  2. Karin T · december 15, 2007

    Ska skärpa till mig så att jag kvalificerar mig till nästa år. Trodde väl ändå att jag skulle få nån stilistisk poäng, men jag kanske var ute ur leken redan då…

  3. joakimhorsing · december 15, 2007

    Jo, tyvärr Karin, så var du nog ute redan då…
    Tänk på det där om pinga och länka m.m!
    Byt blogg hotell, till t. ex wordpress kanske också kan vara en idé!
    Kram J

  4. emretsson · december 15, 2007

    Svårt att välja någon annan än Schlaug – även om hans blogg ser _för_ käckig ut.

    Min egen är ju mycket snyggare men det är ju innehållet som räknas och där ligger man förstås i lä … Är dock rätt nöjd med min sågning av Susanna Popova, om skryt är tillåtet. Hoppas på att kvala in till 2008 🙂

  5. joakimhorsing · december 15, 2007

    Hej Emretsson!
    Din blogg är mycket bra, men är du miljöpartist? Kriterierna för deltagande är följande:
    1.Bloggen måste vara grön i meningen att ha en given koppling till miljöpartiet de gröna.
    2.Bloggen måste vara rimligt politiskt orienterad i sitt innehåll
    3.Bloggen måste ha skrivit minst 20 inlägg under den aktuella fyra månaders perioden.

    Vänligen,
    Joakim Hörsing

  6. emretsson · december 16, 2007

    Tja, i motsats till Birger Schlaug är jag faktiskt medlem i partiet. Men jag är inte så partipolitisk på bloggen.

  7. emretsson · december 16, 2007

    Jag är heller inte särskilt aktiv i partiet.
    Och mina grundvärderingar är ju rödsvarta snarare än gröna …

  8. joakimhorsing · december 16, 2007

    Då är du helt klart kvalificerad, noterar dig på min lista och så kommer du med till våren!!

    /Joakim

  9. Thomas Svensson · december 16, 2007

    Kul initiativ!
    En sak irriterar mig emellertid. Jag kan inte kolla läget på listan utan att rösta igen. Visserligen noteras inte den nya rösten, men jag känner mig ändå som en fuskare, går det inte att ordna en länk: ”Ställningen just nu!”

  10. joakimhorsing · december 16, 2007

    Av någon korkad anledning tog jag bort den möjligheten när jag skapade pollsen. Vågar inte försöka mixtra med inställningen nu, tyvärr!

    Det är bara att trycka, din röst räknas bara en gång!

    /Joakim

  11. Maria Gardfjell · december 16, 2007

    Johan Lundqvist i Uppsala har bästa bloggen – och han är inte ens med på din lista 😉

    Ett kommunalråd i Uppsala har tom uteslutit Johan från att delta på vissa möten – för att Johan skriver om Uppsalapolitiken på sin blogg!

    http://johan-l.blogspot.com/

  12. joakimhorsing · december 16, 2007

    Johan har helt riktigt en mycket bra blogg och mycket riktigt gick han långt också, tror att han slutade på 21:a plats i höstens tävling. Det finns dock många bra gröna bloggar och konkurrensen är stenhård!

    Vänligen,
    Joakim Hörsing

  13. Ping: Rösta om 2007 års bästa gröna blogg « strötankar och sentenser
  14. Ping: Rösta fram bästa gröna bloggen « Bloggat…eller nåt!
  15. Ping: Omröstning om bästa gröna blogg startad | Bloggtidningen
  16. Ping: Vad som debatteras mest i bloggosfären just nu | Bloggtidningen
  17. GreenSweden · december 18, 2007

    Den mest betydande miljösidan är väl tveklöst annars
    GreenSweden, som bl a mycket annat presenterat en ny svensk djurart (hur många kan ståta med det, ja vi bara frågar), analyserat riskbeteendet i trafiken, vilket kunde leda ett steg närmare nollvisionen (och rädda massor av liv, hur många bloggar kan stoltsera med det, ja vi bara frågar), men det kan väl räcka med det så länge.

    På återhörande

  18. Ping: Kommentar till Jinges “vargavrål” « Joakim Hörsing

Kommentera

