2007 års Bästa Gröna Blogg är….

Då är ögonblicket inne att presentera Vem som röstats fram som 2007 års bästa gröna blogg av er läsare. Jag ska också presentera de tio bloggar som fått flest röster. Inledningsvis vill jag uttrycka min glädje över att så många har röstat i denna ganska interna gröna angelägenhet. Faktiskt har en bra bit över tvåhundra röster lagts i denna bloggtävling.

Nåväl, det är dags att presentera vinnaren, nämligen följande persons blogg:

schlaug2

Det vill säga bloggen SCHLAUG.SE

Och så här blev resultatet för de tio främsta bloggarna:

  1. Birger Schlaug, 46 röster
  2. Ljungbergs blogg, 27 röster
  3. Maria Ferm, 20 röster
  4. Björn Wadström, 12 röster
  5. Den där Tomas, 11 röster
  6. Anders Wallner, 8 röster
  7. Försvarsbloggen, 7 röster

Totalt röstade 214

Andra bloggar intressant om: Årets bästa gröna blogg, gröna bloggar, Birger Schlaug, omröstning

                 

10 kommentarer

  1. Björn Wadström · januari 6, 2008

    Grattis Birger!
    Nästa år blir det svettigare att vinna för Birger..det är många små maskrosor som blommar nu..bloggar menar jag.
    Forfarande skrattar jag åt den där bilden på strutsen Birger har i något inlägg..den är för söt.
    Bra initiativ Joakim!

  2. Ping: Schlaug vann Årets Bästa Gröna Blogg | Bloggtidningen
  3. Birger · januari 7, 2008

    Ojdå. Kul att fler än jag uppfattar mig som grön… Tack.

  4. Ping: 2007 års bästa gröna blogg « Bloggat…eller nåt!
  5. Ping: Military Blog Updates » 2007 års Bästa Gröna Blogg är….
  6. Mattias $ · januari 7, 2008

    På länken kan ni stödja en annan miljöpartist, nominerad i tävlingen ”Årets förmyndare 2007”. Konkurrensen är dessvärre hård http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.1174404.

  7. anders · januari 7, 2008

    Okej, Birger som inte är medlem fanns som alternativ, medan en medlem som jag, inte kunde väljas…glasklart..inte…

  8. joakimhorsing · januari 7, 2008

    Anders!
    Jag gillar din blogg skarpt men bedömde att den allför sällan behandlade politiska spörsmål för att möta grundkriteriet att vara en politisk blogg. Du finns dock på min bloggbevakningslista och kanske gör jag en annan bedömning till våren. Eftersom jag ingalunda är rigid till läggningen kan det räcka att du motiverar på vilket sätt din blogg är politisk, jag köper det sannolikt!!

    Man måste inte vara betalande medlem, men man måste ha en nära koppling till partiet eller starkt och uttryckligen sympatisera med miljöpartiet. Birger måste rimligen uppfylla det kriteriet! I vart fall har han inte protesterat!

    Vänligen,
    Joakim Hörsing

  9. Björn Wadström · januari 7, 2008

    Hej Joakim..gick in via listan gröna bloggar till omröstningen…den pågår visst fortfarande…kanske en kul ide att bara byta till 2008 och låta den ligga öppen hela året:)

  10. joakimhorsing · januari 7, 2008

    Aj då! Trodde jag ställt in den på att stänga av. Får försöka fixa den,om inte annat stängs den närsom.

    Och tävlingen är avslutad!!

    /Joakim

Kommentera

