Min egen Detox – tro det eller ej du kommer att leva för evigt!

I Aftonbladet tar man upp den nya detoxtrenden. Jag tänkte därför presentera min egen Detox Dekokt till evighet och salighet för alla och envar som dessa mina råd lyder.

1. Att inmundiga dagligen: Minst ett äpple, en vitlöksklyfta, en halv gul lök, en deciliter blåbär, en matsked riven ingefära, en deciliter grapefruktjos.blåbär

  

2. Att inmundiga frekvent varje vecka: Hallon, vinbär, jordgubbar, physalis, granatäpple, citron, apelsin, choklad, rödvin, rosmarin, kanel, timjan, basilika, olivolja, tomat, spenat, broccoli, ananas

Sedan är det förstås en massa saker man ska unvika, men det känner ni ju redan till, eller hur?

Andra bloggar intressant om: detox, evigt liv, nyttig mat, hälsa,

8 kommentarer

  1. Roland · januari 12, 2008

    Och även boveteskott dagligen…gärna också energisoppa enligt Dr Ann Wigmore…Lycka till…

  2. Roland Viktorsson · januari 12, 2008

    Så mycket levande föda som möjligt – det befrämjar liv…dina celler kommer att jubla 😉

  3. pysan · januari 12, 2008

    Jag får inte käka grapefrukt.. För det triggar igång östrogenet och det är inte bra för mig.. annars käkar jag gärna resten av det du föreslår…

    Kram Pys

  4. evolutionizer · januari 12, 2008

    Jag är av åsikten att det krävs mer än mat för att må bra och leva länge. Jag tror att man måste tänka på rätt sätt. Ett sätt som stöttar våra mål och som bygger våran glädje.

    Sedan var det jättebra tips du hade 🙂 Skitbra mat verkligen. Fast tyvärr finns inte alltid allt detta att köpa. Och gör det det i små mängder är det inte särskilt schysst mot naturen med tanke på frakt osv.

  5. Stirner · januari 12, 2008

    Steve Pavlina kör just nu ett 30-dagarsexperiment med raw veganism…

    http://www.stevepavlina.com/blog/

    Kolla även upp Master Cleanse:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Master_Cleanse

  6. joakimhorsing · januari 12, 2008

    Vi behöver minska världshandeln kraftigt, dock inte stoppa den helt. Handel mellan världens folk är en oundgänglig förbrödrande faktor! Är det något vi kan importera till den karga norden så är det citrusfrukter och annan frukt. Dock ska vi se till att i högsta möjliga grad köpa ekologiska och rättvisemärkta produkter.

    Apropå bovete så tog jag bara med saker som är typiska för en slags dekokt, fruktdrink ellet the eller som krydda i t. ex filmjölk eller tomatsåser.

    Jag hr fler tips som jag återkommet till vid tillfälle.

    Vänligen,
    Joakim Hörsing

  7. Jack H · januari 13, 2008

    Bra tips, jag sprider vidare!

  8. Ping: Min egen Detox: expansionpack till evigt liv « Joakim Hörsing

Kommentera

