Blogg Comeback och Onlinespel

Jag har varit borta från bloggande väldigt länge nu. Skälen till det är många, men handlar kanse mest om att energin och viljan att hela tiden tycka saker ibland sinar och efter ett tag får svårt att återvända til sitt rätta sprudlande åsiktsmaskineri. Ett annat skäl är jag den senaste tiden varit sjukskriven och därmed inte riktigt i håg att skriva.

Eftersom ärlighet varar längst ska jag medge att jag varit tämligen uppslukad av en Facebook applikation Knighthood. Ett synerligen intrikat strategispel som kräver en djävuls tålamod. Framgångarna har väl varit modesta, men är det någon som vill ansluta sig till mitt Kungadöme är ingen lyckligare än jag. Att erkäönna tt något sådant trivialt tar min tid är förstås en snula pinsamt, men jag är blott en förtappad människa med vissa strategiböjelser. Har tyidigare biktat mig angående Civilization.

Har hittat ännu ett online spel vid namn Tribal Wars. Det verkar lovande även om det inte riktigt har Knighthoods minimalistiska skönhet. Fallen Swords lämnade jag innan jag ens börjat. Att attacker råttor blev lite väl löjligt…

Ett gott parit Schack slår fortfarande det mesta ska väl sägas så här avslutningsvis.

Beträffande min comeback ska jag inte lova något, men att jag nu faktiskt skrivit något bådar ändå för en fortsättning. Ingen kan ju påstå att det saknas ämnen att skriva om. Kina – Tibet – OS är förstås mycket intressant. Vi har ett val i Serbien som har stor betydelse för Balkans integretation med resten av europa. På hemmaplan pågår en vårdkonflikt som ser ut att bli långdragen. M.m.

Andra bloggar intressant om: bloggcomeback, comeback, onlinespel, strategispel, Knighthood, Tribal Wars, Fallen Swords

Kommentera

