April, April och Lite Twitter, jag fortsätter väl om jag gitter…

Det är första April och jag har börjat Tvittra. Ett aprilskämt? Nej kolla in högerspalten längst ner så får ni se! Frågan är ju verkligen om man gitter fortsätta. Det är nog ansträngande att blogga…

Visserligen inskränker sig twittret till maximal 140 tecken, men det är väl tveksamt om det kommer att kännas meningsfullt om några veckor. Med bloggandet vet man i alla fall att, om man anstränger sig en smula så, blir man läst. Över tretusen personer följer Adam Alsings twitter, men jag misstänker att jag inte är av Adams kaliber…

Kanske är det meningen att ens vänner ska läsa, men det förutsätter ju att de har lämnat stenålderstadiet och pre-tvitter samhället bakom sig. Det lär dröja.

Ett av min första twittringar rörde det uppenbara Aprilskämtet om VIP kort på SL trafiken. I DN’s nätupplaga ser jag att man redan erkännt sin lustighet.

Vi får se hur det går med mitt twittrande i framtiden, men ett ambitiösare bloggande utlovas i vart fall.

Andra bloggar intressant om: twitter, April, aprilskämt, SL, Adam Alsing, bloggande

Kommentera

