Att bara skriva

Tänkte bara skriva lite. Sådär på måfå. Se om orden släpper till och några tankar formas. Utan plan och utan riktning.

Frågor om mening pockar sig på. Det är naturligt i midnattens mörka timma. En längtan också att bryta upp meningsgripandets klåfinger. I natten finns inga skuggor att gömma sig i men likväl ruvar där något som vill spränga ramar.

Evighet och kaos tycks på ett förunderligt sätt samexistera under stjärnorna. Ett slags densitet tycks vara skillnaden mellan himmel och helvete.

Det händer att två galaxer kolliderar. Vad är mitt liv i det sammanhanget? Perspektiv eller flykt. Envetenhetens perspektivlöshet.

”Du vet väl om att du är värdefull. Att du är älskad här och nu. För din egen skull.För ingen annan är som du”. Omfamnad av evigheten – är det människans yttersta längtan?

Kanske.

En kommentar

  1. Kim Ekholm · oktober 10, 2009

    🙂 Hehe då har vi växt.
    Men nu har jag själv flyttat, så tillhör väl inte LKPG helt. Men lite:P

    Ge mig ditt namn, Ålder så ska jag slänga in dig i min lista ”Killar som Bloggar”

Kommentera

