Min hemliga relation med Malmström

Idag frågas Cecilia Malmström(fp) ut av parlamentet inför sitt uppdrag som kommisionär med ansvar för rättsfrågor. När det gäller Malmström har jag en lite bekännelse att komma ut med. På nittiotalet hade jag en mycket flyktig relation till den blivande kommisionären.

En och endast en gång har jag gått över gränsen och gjort det ”förbjudna” – röstat borgligt. Den enda gången var det enkom på grund av Malmström och hennes trovärdiga uppenbarelse. Jag kryssade Cecilia Malmström och jag är ganska säker på att det var det första eu-parlamentsvalet, några år innan jag fick med i miljöpartiet.

Jag har alltjämt ett stort fötroende för henne och tror att hon kommer att agera klokt i sin nya roll.

På det lilla jag hört och sett från utfrågningen verkar det som hon klarade det med förväntad galans.

Bloggat: Tibergs blogg, Mårtensson

Andra bloggar intressant om Cecilia Malmström, EU, Eu-parlamentet

2 kommentarer

  1. Sven Johansson · januari 20, 2010

    Hej alla därute i världen!

    Kom till Sverige, och bry dig inte om att söka asyl, det behövs nämligen inte. Här kan du leva papperslös och ändå få hjälp med allt – tandvård, sjukvård, skola m.m. Och det bästa av allt: du kan fortsätta leva precis så som du brukar om du vill.

    Om du nu av en slump skulle råka hamna i fängelse så får du eget rum, träna på gym, tillgång till dator, TV, mycket god mat (bättre än Sveriges skolungdomar och fattigpensionärer)
    Om du vill kan du t.o.m. få bedriva brottslig verksamhet inne i fängelset!

    När du sedan kommer ut får du lägenhet, bostadsbidrag, socialbidrag, ja alla bidrag du kan tänka dig.

    Sverige är fantastiskt! Välkommen hit!!!

    /CM

    • joakimhorsing · januari 20, 2010

      Även om en hel del av det du skriver är överdrivet och felaktigt, så kan vi ändå känna oss tämligen stolta över den generositet vi som land betraktat kan uppvisa.

      Hoppas du också kan känna glädje och stolthet över detta. Bitterhet leder sällan till något bra.
      Vänligen,
      Joakim

Kommentera

