Detta TWITTER det kan väl kvitta…

Läser på mentoronline att Twittret håller på att dö ut. Inte förvånar det mig. Jag har varit tämligen skeptisk hela tiden även om jag också förstås har ett twitter konto…

Bloggade när jag skaffade kontot att jag får väl se om jag gitter med att fortsätta ett ständigt twitter. Faktum: nä det gjorde jag inte.

Tycker för min del att bloggande i kombination med statusuppdateringar på facebook räcker alldeles utmärkt.

Man skriver om det väsentliga på bloggen och lämnar små meddelande via facebook, vilket utrymme fyller Twitter då? Upplys mig gärna.

Andra bloggar intressant om sociala medier, Twitter, facebook 

3 kommentarer

  1. Trattis · januari 22, 2010

    Ja, det blir verkligen kaka på kaka. En slags mani som i värsta fall hindrar oss att faktiskt uppleva vardagen då vi hela tiden lägger fokus på hur vi kortfattat ska dokumentera och ändra status i minsta steg vi gör.

    All glädje i denna fredag/ Åsa

  2. joakimhorsing · januari 22, 2010

    Detsamma önska jag dig Åsa!

    Och jag delar din analys om vad fenomenet gör med oss.

    /Joakim

  3. Ping: Det står Peter Eriksson fritt att inte blogga « Joakim Hörsing

Kommentera

