En SUCK av lättnad, men…

….hur länge Spykers verkligen kan syresätta de ansträngda SAAB lungorna är väl en annan femma.

Frågan är, som Fröberg ställer i sin analys på SvD:

vad som egentligen krävs för att få en nischtillverkare som lilla Saab på fötter i en bilvärld som lider av strukturell överproduktion

Starkt varumärke och en effektiv utvecklingsorganisation som har förmåga att lansera många nya modeller varje år, förmodar jag.

Är SAAB ett sådant varumärker och har Spykers denna förmåga? Jag är skeptisk.

Media: DN, Expressen, GP

Bloggat: Investera i aktier, Mats Sander, Motpol, Jan Nilson, Wendel, Tonårsmorsa, Imagine, Lasses blogg, Pålsson, Hobab, morgon?, Vonkis

Andra bloggar intressant om: SAAB, bilproduktion, Spykers, varumärken

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s