Melodifestivalen -så tycker jag om kvällens låtar

Melodifestivalen på senare år har faktiskt bjudit på en del schyssta låtar och halvhyggliga popsnören. I kväll är det således dags igen och jag tar mig lite tid att lyssna igenom bidragen.

Länkarna nedan tar er till SVT Play där ni kan lyssna på bidragen.

1.Ola – Unstoppable – Knappast orginell, men kanske det bidrag som sätter sig bäst.

2.Jenny Silver -A place to stay – Måste hålla med bloggen Melodifestivalen – en tämligen intetsägande låt!

3. Linda Pritchard – You making me hot-hot-hot – Åttiotalsstuk, inte särskilt bra

4. Pain of Salvation -Road Salt – Rockballad, inte så tokig även om det förstås har gjorts bättre…

5. Anders Ekborg – The Saviour– Direkt dålig faktiskt. En operettröst som inte kommer till sin rätt i detta sammanhang. Nattis har en annan åsikt.

6. Jessica Andersson – I did it for love – helt ok poplåt

7. Frispråkarn – Singel – Helt ok rapplåt

8. Salem al Fakir – Keep on walking – Svårt att riktigt bästa mig om detta är den bästa låten eller rent av den sämsta…hm. Drag av orginalitet men det är något som inte stämmer. Även om jag inte får gåshud som Trollhare tror jag ändå att jag landar på att ha Fakir som favorit!

Ok, dags att förkunna domen:

Direkt till final – Salem al fakir och Pain of Salvation

Till andra chansen – Jessica Andersson och Frispråkarn

OBS! Detta är vad jag tycker inte vad jag tror kommer att hända. Vad tycker ni?

Bloggat: Sune – the girl, Törnebohms, Mad World, Ord av jerry, Pappabloggen, Pierres Schlager Experience, Kim Milrell, Falköga, Kulturbloggen, Wikner, Musikhörnan, Robin Bergström, Without lights, Kakelbloggen, den galna mamman, Madonnan, Ensam mamma söker inte

Andra bloggar intressant om: melodifestivalen

Kommentera

