Är en blogg en politisk blogg utan kommentatorsfunktion??

Frågan ställer jag mig och er när jag nyligen besökte Ulla Hamilton(m) blogg och upptäckte att kommentatorsfunktionen var avstängd.

Tycker nog att en poltisk blogg till sin natur bör vara uppbygd kring dialog. Givetvis är det helt okej att granska alla kommentarer innan de publiceras men att helt stänga möjligheten känns väldigt märkligt.

Att till exempel inte låta Hamilton få kommentera detta inlägg vore ju absurt…

Andra bloggar intressant om: politiska bloggar, Ulla Hamilton

6 kommentarer

  1. Kajsa/Spenatmamman · februari 25, 2010

    Nej, då faller ju hela grejen. I min kommun har vi politiker som bara tar in vissa kommentarer, dem som passar. Det är nästan ännu konstigare 🙂

  2. joakimhorsing · februari 25, 2010

    jag har policyn att publicera allt som inte tangerar eller överskrider lagen; oftast då hets mot folkgrupp:

    Allt annat vore att inskränka mot det fria ordet.

    /Joakim

  3. Kajsa/Spenatmamman · februari 25, 2010

    Håller med, jag kör samma policy. Hur seriös framstår man annars som politiker?

  4. bengt · mars 9, 2010

    Ni får ju tänka på att olika människor får olika mycket kommenterar också. Ponera att Obama på allvar började blogga. Han skulle säkerligen få tusentals kommenterar varje dag och inte ens orka gå igenom dem för att avgöra vilka som är lagliga.

    Hamilton har inte riktigt samma position, men hennes arbete går huvudsakligen ut på annat än att sitta och blogga. Att inte ta emot kommenterar minskar arbetsbördan väsentligt.

    Flera av de absolut mest välskrivna stora bloggarna jag följer saknar faktiskt kommentarsfunktion. Jag ser det som ett komplement. Ingen interaktivitet, men samtidigt inget träsk av bråk i kommentarer.

  5. sinikka naumanen · mars 10, 2010

    Jag struntar fullständigt om Reinfeldt eller eller Mona Sahlin eller Peter Erickson bloggar eller inte för det första , förstår att dessa har inte den tiden som krävs och dessutom så skulle man höra samma saker upprepas gång på gång det räcker med annan media, blir för tröttsamt!!

    Det är ju sällan de kommer med några nya saker!

    Nej, gillar mera att vanligt folk skriver i bloggar det intresserar mig faktiskt mer det finns många intressanta osynliga människor som skriver ofta mycket vettiga saker på bloggar att bäst kanske att dessa ministrar inte blandar sig i detta så att man nånstans kan ventilera fritt sina åsikter ,tack för mig och hej Sinikka Naumanen författare

  6. Anonymous · april 18, 2010

    Japp viktigt med kommentarsfunktion – och även att man kan som nu vara anonym!

Kommentera

