KIZZ – Gäsp…

Det gamla rockbandet Kiss har hittat hit till Sverige, igen, med samma gmla låtar som för tio årsedan och tjugo år sedan och tja faktiskt trettio år sedan. Minns när Lick it up kom i början av åttiotalet. Redan då kändes det som att storhetstiden var passerad, men visst och okej de släppte ett par album med några hyfsade låtar, men sedan Asylum och det måste vara dryga tjugo år sedan, har det inte hänt mycket, eller?

Kiss är väl inte riktigt lika patetiska som Rolling Stones, men den tiden kommer med stormsteg. Hoppas bara att de inser det i tid. Att döma av ett Youtube klipp har inte Twisted Sisters gjort det. Likaså minns jag med förfäran ett tv-program där Vince Neil, mötley crue, åkte omkring på småklubbar och kraxade. Sedan spottade han förstås upp sig inför mötley turnén.

Det ska väl sägas att jag aldrig gillat Kizz särskilt mycket, minns hur besviken jag blev när jag köpte Love Gun, en intetsägande skiva utan en bra låt. Destroyer är väl den i särklass bästa skivan.

Mer förväntans full var Kulturbloggen som tydligen haft nedräkning på evenemanget. Aftonbladet ger showen lysande recensioner. Och det är väl just det det är, en självgenererande megashow som bara bli mer spektakulär för varje år och decennier som går. I oceanen av ljus, ljud och explodrande bomber är det lätt att glömma att själva musiken är rätt usel.

Andra bloggar intressant om: Kiss, Kizz, gamla gubbar, hårdrock

8 kommentarer

  1. Fabian · juni 25, 2008

    Ja vad ska man säga? Kanske att om du skall kritisera KISS så kan du väl åtminstonde stava deras namn rätt.

  2. joakimhorsing · juni 30, 2008

    Tja, vad ska man säga då, när de inte ens kan göra det själva, stava alltså…

  3. Mike hunt · juli 3, 2008

    kan du inte berätta varför du inte gillar kiss?
    jag skiter i om du gör det eller inte, men hur intressant är det att höra en person säga att jag tycker de var bra/dåliga?

  4. joakimhorsing · juli 4, 2008

    JAg tyckte nog jag gjorde det.
    Sedan har du förstås rätt i att tycke och smak i denna fråga är tämligen ointressant….Dock inte särskilt vanligt förekommande inlägg på denna blogg, eller hur?

  5. Zockol · november 4, 2008

    Riktigt dåligt inlägg måste jag säga.
    Om du inte gillar Love Gun så kan du inte gilla Kiss och om du inte gillar Kiss varför ens skriva om dom?
    Och hur kan man på allvar tro att Kiss stavas Kizz??

    Förresten, vad menar du med att Kiss inte ens kan stava själva?

  6. joakimhorsing · november 5, 2008

    1. Håller med, ett av mina sämsta inlägg…!
    2. Håller med om att det är ganska meningslöst att skriva om Kiss om man inte gillar dem, med det där om Love Gun, tja smaken är delad – jag föredrog definitivt Destroyer
    3. Stavningen – tja ta dig en titt på ett skivomslag så ser du ju hur de stavade sitt namn – KIZZ

    Vänligen,
    Joakim Hörsing

  7. manster · mars 25, 2009

    Seriöst, detta var bland dom sämsta blogginlägg jag nånsin har läst. Verkar som du inte har någon aning vad du pratar om. Är väldigt vagt om vad du försöker säga, förutom att du inte gillar Kizz dock.

    Har du nånsin tänkt på varför dom kanske inte har stavat sitt namn ordentligt, det kallas image och har samma uttal som kiss. Är som att fråga varför The Who heter som dem heter.

    Måste hålla med Zockol; varför göra besväret att skriva om nåt du inte gillar, såvida det kanske är så du vill ha denna slags respons?

    Och vad har detta med politik och göra dessutom?

  8. Bea · maj 31, 2009

    du har rätt till din åsikt, absolut, men en fråga: hur kan man gilla Destroyer men inte Love Gun? jag har inte hört ett enda KISS fan som inte gillar Love Gun? en av deras bästa låtar nånsin om du frågar mig!

Lämna en kommentar