Gamla lögner om Sjukförsäkringen och nya…

Husmark-Persson säger nu att hon vill ändra reglerna i sjukförsäkringen. Hon sträcker sig så långt att hon kan tänka sig att ge människor utan sjukpenninggrundande inkomst ett rimligt stöd.  Är det någon som tror henne? Varför skulle hon vara mer trovärdig nu än när hon i TV oförblommerat hävadade att inga remiss instanser såg några problem med de nya sjukskrivningsreglerna?

Tvärtom har alla remissinstansernas värsta farhågor besannats. Aftonbladet uppmärksammar idag fallet Marie. Jag har tidigare berättat om den utförsäkrade och döende Maria och om hur brutalt regeringens politik slår.

Dags att låta någon med större trovärdighet ställa saker och ting till rätta.

Här hittar ni några fler exempel:

RÖSTA RÖDGRÖNT!!

AB, AB2, AB3, AB3, intressant?, AB4, SVD,

Relaterat: RESURS

Bloggat: Emil Broberg, HumanLabrat

3 kommentarer

  1. HumanLabRat · september 16, 2010

    Lögnhalsen Husmark Pehrsson gör mig illamående! På min blogg tar jag upp många exempel på människor som drabbats hårt av de nya sjukreglerna.

  2. joakimhorsing · september 16, 2010

    Bra, jag skickar en länk till dit senaste inlägg.
    /Joakim

  3. Pingback: Det enda argument som behövs för att sparka borgarna ut ur Rosenbad « Joakim Hörsing

Lämna en kommentar