Tillslag mot den svenska maffian

Det verkar som att kriminella organisationer på ganska kort tid exploderat i antal.

Nya namn sällar sig på listan och en handfull välkända Hells Didosar har mångdubblats i antal. Enligt svenskmaffia.se lever ett tusental kriminella i en värld som helt domnineras av gängmentalitet. I höstas kunde vi läsa i Norrköpingstidningar om uppblossande strider mellan Original Gangsters och Asir. I den artikeln framgick det att Asir ursprungligen kommit från Uppsala och Norrköping men visat intresse för etablering i Göteborg.

Idag kan vi i Svd läsa hur den ambitionen lett till en konflikt med Bandidos stödtrupp X-team och resulterat i ett gripande av en Bandidosboss.

Utvecklingen av organiserad brottslighet i Sverige är djupt oroväckande och det finns all anledning att bevaka utvecklingen mycket noga. Sajten svenskmaffia.se ger härvidlag ett värdefullt bidrag. I synnerhet som man kan misstänka att en del tidningsredaktioner skräms till tystnad.

Se mina tidigare artiklar i ämnet:

Andra bloggar intressant om: organiserad brottslighet, kriminella ligor, mc-gäng

Min egen Detox: expansionpack till evigt liv

Skrev för ett tag sedan om min egen hemgjorda dekoktblanding till evigt liv, i alla fall dess ingredienser. Jag ska nu ge några tips på hur man kan realisera inmundigandet, men först en repetition:

I Aftonbladet tar man upp den nya detoxtrenden. Jag tänkte därför presentera min egen Detox Dekokt till evighet och salighet för alla och envar som dessa mina råd lyder.

1. Att inmundiga dagligen: Minst ett äpple, en vitlöksklyfta, en halv gul lök, en deciliter blåbär, en matsked riven ingefära, en deciliter grapefruktjos.blåbär

  

2. Att inmundiga frekvent varje vecka: Hallon, vinbär, jordgubbar, physalis, granatäpple, citron, apelsin, choklad, rödvin, rosmarin, kanel, timjan, basilika, olivolja, tomat, spenat, broccoli, ananas

Själv gör jag på detta vis:

Frukost: Naturell yogurt med äpple, banan och kanel + Min grapefruktdrink spetsad med hallon, bär och granatäpple

Lunch: försöker vinnlägga mig om att äta en halv rå lök till maten och gärna tomat och broccoli

Kväll: Intar ett knäckebröd med en olivoljeblandning med ingredienserna vitlök, rosmarin, timjan och basilika. Dricker ett te bestående av grönt te, hackad ingefära och rosmarin.

Därutöver försöker jag äta ett par frukter under dagen, gärna citrusfrukter. Pressar jag försöker jag ta med citron eller lime.

Ett annat tips är att äta mycket tomatsåser spetsade med vitlök och örter.

Mer tips kommer…

Adnra bloggar intressant om: hälsa, detox, evigt liv, kost

Mutad Moderat?

Svd rapporterar att borgarådet Ulf Kristersson fått ett kortidshyreskontrakt av Ersta diakoni, en part inom det affärsområde som borgarrådet basar över. På ytan verkar det onekligen som att Svd ägnar sig åt att göra hönor av fjädrar. Även ett borgarråd måste ju bo någonstans och ha en hyresvärd. Kristersson har ju inte ”fått” en lägenhet och kontraktet gäller ju bara för 36 månader.

Det som gör en lite misstänkt är dock några uttalande, dels från Kristersson själv och Svd skriver:

”Han säger dock att det var vid en träff med Erstas direktör Thorbjörn Larsson som han första gången hörde talas om den lediga lägenheten för omkring ett år sedan. Vid flera tillfällen har också Ulf Kristersson i officiella sammanhang uttryckt sin stora uppskattning av Erstas arbete.”

Dels påståendet från Ersta om att man inte kunnat hyra ut lägenheten tidigare, samt reglerna kring hur lägenheter får hyras ut. Det verkar helt enkelt som att Kristersson inte borde ha fått hyra ut den och skulle han ha fått det så skulle det ha betingat ett värde.

Att han fick kännedom om lägenhet vid samtal med ERstas direktör inbjuder onekligen till tolkningen att det faktiskt handlar om en tjänster och gentjänster – alltså en muta!

Andra bloggar intressant om: mutor, bestickning, moderaterna, ulf kristersson, Ersta Diakoni