Min egen Detox: expansionpack till evigt liv

Skrev för ett tag sedan om min egen hemgjorda dekoktblanding till evigt liv, i alla fall dess ingredienser. Jag ska nu ge några tips på hur man kan realisera inmundigandet, men först en repetition:

I Aftonbladet tar man upp den nya detoxtrenden. Jag tänkte därför presentera min egen Detox Dekokt till evighet och salighet för alla och envar som dessa mina råd lyder.

1. Att inmundiga dagligen: Minst ett äpple, en vitlöksklyfta, en halv gul lök, en deciliter blåbär, en matsked riven ingefära, en deciliter grapefruktjos.blåbär

  

2. Att inmundiga frekvent varje vecka: Hallon, vinbär, jordgubbar, physalis, granatäpple, citron, apelsin, choklad, rödvin, rosmarin, kanel, timjan, basilika, olivolja, tomat, spenat, broccoli, ananas

Själv gör jag på detta vis:

Frukost: Naturell yogurt med äpple, banan och kanel + Min grapefruktdrink spetsad med hallon, bär och granatäpple

Lunch: försöker vinnlägga mig om att äta en halv rå lök till maten och gärna tomat och broccoli

Kväll: Intar ett knäckebröd med en olivoljeblandning med ingredienserna vitlök, rosmarin, timjan och basilika. Dricker ett te bestående av grönt te, hackad ingefära och rosmarin.

Därutöver försöker jag äta ett par frukter under dagen, gärna citrusfrukter. Pressar jag försöker jag ta med citron eller lime.

Ett annat tips är att äta mycket tomatsåser spetsade med vitlök och örter.

Mer tips kommer…

Adnra bloggar intressant om: hälsa, detox, evigt liv, kost

5 kommentarer

  1. Milla · januari 16, 2008

    Kan man verkligen leva på det här..?
    Eller vänjer kroppen sig vid så lite mat?

  2. joakimhorsing · januari 16, 2008

    Nej, nej!!
    Jag bara visade hur jag får i mig mina ingredienser fördelat på dagens timmar. Man ska naturligtvis äta mat så att man också får i sig protein, kolhydrater och fett. Möjligen kan man använda det som detox under en begränsad period om några dagar.
    Vänligen,
    Joakim Hörsing

  3. Mia · januari 16, 2008

    Jag vill lägga en röst på blåbären. De är fan bäst. Börjar man käka blåbär regelbundet får man finare hy också, iallafall jag.

  4. Mia · januari 16, 2008

    Avocado också. Avocado innehåller nästan allt bra.

  5. suss · maj 17, 2008

    MEN!!!!!!!!! jAG O GUBBEN HAR BÖRJAT MED GI-METODEN. HÅLLER DEN GANSKA STRIKT. Jag älskar att laga den goda maten som det innebär. Gubben har gått ner 13 kilo!! på dessa veckor o jag ca 5 kilo… men men…..ganska typiskt kvinnor har jag förstått. Jag har iallafal gåt ner fem kilo………fast jag har slutat rökt samtidigt som vi började med detta”””

Lämna en kommentar