Gästskribent om Sex och Relationer

Min vän Nina Strutz har gett upp sina ambitioner att skriva sin egen blogg. Synd förstås, men väldigt roligt att hon väljer att skriva här på min blogg.

Ninas Spalt – om sex och relationer

Jag har under en längre tid försökt förmå mig att skriva på en egen blogg, men det går inte och skapar mest ångest och frustration över att inte kunna skriva så ofta som det krävs för att få ett genomslag. 

Jag väljer därför att skriva här på Joakim Hörsing blogg istället med löfte om att få skriva precis så sällan som jag känner för. Detta kommer säkert att innebära att jag skriver betydligt oftare än vad som nu är fallet. 

Den här lilla spalten ska handla om sex och relationer. Allt det som berör mänsklig intimitet och interaktion, samt några små filosofiska utvikningar i Kärlekens mystiska dimensioner. 

Att sex fortfarande är ytterst provokativt visar uppståndelsen kring utställningen A history of Sex i Allingsås. Kristdemokraterna visar upp sin allra värsta sida även om jag inte vill gå så långt som Blogge Bloggelito och säga att dess väpnade gren är NSF. 

Det återstår att se om min spalt kommer att väcka samma debatt. Troligen inte eftersom Joakim är lite för pryd(eller politiskt korrekt) för att visa upp bilder av det mer vågade slaget. 

Ibland kan förstås ord också väcka anstöt och här har jag så vitt jag förstått inga begränsningar…. 

/Kram Nina Strutz

Andra bloggar intressant om: sex, relationer, sexspalt, kristdemokraterna, allingsås, A History of Sex

Lämna en kommentar