Jag är djupt fundersam

Jag är djupt fundersam över det Jämtinska ”Butler” förslaget som presenteras på DN debatt idag och det av många skäl. Låt mig dock först säga att jag naturligtvis tycker det är positivt att socialdemokraterna i Stockholm, brett verkar det som, har satt sig ner och funderat över vad som är verkligen viktigt här i livet. Sådana anlyser behövs ständigt.

Jag är onekligen väldigt präglad av Michael Endes insiktsfulla bok ”Momo eller Kampen om tiden”. Bland annat pekar boken på omständigheten att man:

  1. Inte kan ”kämpa om tiden”, då kommer du oundvikligen att förlora den.
  2. All tid är lika värdefull – när du börjar gradera den kommer den snart förlora i värde.

Faktum är att socialdemokraterna nästan ställer upp en fullständig kalkyl efter de grå herrarnas sätt att räkna, det fattas bara att man börja räkna sekunder. Snabbt, effektivt och lönsamt är modellen.

Jag säger som Skalman -Festina Lente!

Relaterat:  yeah-unsgaard-this-is-the-shit

Bloggat: Rudberg, valfakta

Media: AB, SvD, Expressen

Andra bloggar intressant om: Carin Jämtin, Stockholm, butler, politik, valet 2010, socialdemokraterna

Lämna en kommentar