Gröna Bloggtoppen: yttre ramar

Jag har nu bestämt ungegär hur jag vill ha det med min lilla bloggtopplista. Så här kommer det sannolikt att se ut:

1. Bedömning och utseende av listor kommer att ske två gånger per år, i maj och i december. De bästa gröna bloggarna utses alltså halvårsvis.

2. Till denna bedömning uppmanas man att nominera gröna bloggar, och de nominerade kommer efterhand att redovisas på Joakim Hörsing: tankar om politik.

3. Själv bedömningen gör jag själv, eller tillsammans med någon intresserad(då diskvalificerar man sig givetvis själv)

4. Bedömningen kommer precis som denna gång göras i en kategorisering, fast en mer förfinad och konsistent sådan. Och en tio-i-topp lista kommer att presenteras.

5. De bloggar som kommit med på tio-i-topp, antingen i maj eller december, deltar i en tävling under dec-jan, om titeln Årets Bästa Blogg 200X. Antalet kandidater blir således mellan 10-20 stycken.

6. Denna tävling tänkte jag skulle ske genom allmän omröstning.

Jag får då med tre viktiga ingredienser; min egen ”opartiska” bedömning, nominering och omröstning.

Tja, vad tror ni?

PS Jag kommer inte revidera listan som jag kanske antydde, utan göra den bättre och fullständigare nästa gång helt enkelt.

Andra bloggar om: bloggar, bloggosfären, gröna bloggar, topplistor, Joakim Hörsing

Pingat på intressant.se