Midnatts iakttagelser i mediabruset

Efter en dag av lek med barn, sol och bad sätter jag mig vid datorn för att se om det hänt något, irrar runt lite på måfå. Egentligen hade jag tänkt sätta av ett par timmar för att skriva ett tal till nationen. Bloggandet ger ju denna underbara möjlighet, även om kanske inte precis hela nationen kommer att läsa vad man skrivit…

Istället några irrfärder…

Ser på Knuff att Povel trillat av pinn, ännu en av de stora från barndomen är borta. Sverige passade påpassligt en sådan här dag att krossa Island i fotboll. Badbyxor konstaterar jag vidare är det nya klädmodet hos vänsteraktivister. Lite senare noterar jag att en av mina favoritbloggare, Jonas Morian kommenterat högerdemonstrationen på besynnerligt vis. Inte för att han kallar dem för trollpackor, för det är de ju… Nåväl så här säger han:

”De marscherande trollen kunde genomföra sin manifestation, men buropen från de människor som kantade Stockholms gator i dag borde få dem att inse att de är de som står för det osvenska och icke-önskvärda i det svenska samhället.”

Lägg märke till det som jag markerat med fetstil. Det finns alltså en koppling mellan det osvenska och det icke-önskvärda och får man förmoda då mellan det svenska och det önskvärda. Det är alltså svenskt att vara mot rasism, är det måhända franskt att vara för?

intressant.se noterar jag att Gudrun Ivanhoe vill ha dödliga dueller på nationaldagen och tycker att svenska bloggar är mesiga och mer att betrakta som en förskola till Expressen

Läser på svd att den fejkade orgasmen är i farozonen.

I mitt hemlän Östergötland har tydligen Motala stått i brand erfar Corren. Branden ägde rum i ett stort industrihotell och är nu under kontroll.

Johan Hellströms blogg noterar jag att Grön Ungdoms språkrör blivit gripna av tysk polis vid demonstrationen mot G8 mötet.

Tja, jag noterar förstås en mängd andra saker som jag inte orkar skriva ned just nu, men kan sammanfattningsvis konstatera att det hänt en hel del även denna dag på jorden under solen.

Andra bloggar intressant om: nationaldagen, nyheter, dueller, Jonas Morian, rasism, demonstranter, badbyxor, sex, orgasmer, språkrör, grön ungdom, Motala, Storbrand, Povel Ramel